کد خبر: 70856 A

دبی دیزاین ویک| دبی کالچر | D3 Dubai

هفت اینستالیشن جذاب دبی دیزاین ویک 2023 را ببینید/ از نمک، چای و انگور تا مروارید

هفت اینستالیشن جذاب دبی دیزاین ویک 2023 را ببینید/ از نمک، چای و انگور تا مروارید

نهاد D3 Dubai و دبی کالچر ، نهمین دبی دیزاین ویک را برگزار می کند.

ایران آرت : هفته طراحی دبی Dubai Design Week برای فصل نهم، ۷ تا ۱۲ نوامبر باز می گردد.

هفته طراحی دبی با مشارکت استراتژیک با D3 Dubai، عضو گروه TECOM PJSC و با حمایت اداره فرهنگ دبی Dubai Culture برگزار می شود.

هر سال، هفته طراحی دبی شامل طیف متنوعی از تاسیسات است که بازدیدکنندگان را مجذوب و الهام بخش می کند. تاسیسات یکی از ویژگی های کلیدی هفته طراحی دبی است که طراحان، معماران، برندها و خلاقان را از سراسر جهان گرد هم می آورد تا قدرت تخیل و نوآوری در زمینه طراحی را به نمایش بگذارند.

در طول جشنواره شش روزه در سراسر منطقه طراحی دبی (d3)، مجموعه‌ای از نصب‌ها و مداخلات در فضای باز، فضاهای عمومی را به تجربه‌های همه‌جانبه تبدیل می‌کند.

در هفته طراحی دبی امسال بیش از 20 تاسیسات با تمرکز بر نحوه همگرایی طراحی، علم و فناوری برای بازیابی مواد گذشته ما و همچنین تجسم مجدد اشکال جدیدی که شیوه‌های پایدار را تقویت می‌کنند، برگزار می‌کند.

در ادامه با برخی از اینستالیشن های هفته طراحی دبی آشنا می شوید:

استودیو Nngg

هفته طراحی دبی Dubai Design Week

استودیو Nngg نصب «Shaking Sanctuary Urban Shade» را در #DXBDW23 ارائه می‌کند، تجربه‌ای همه‌جانبه که با میله‌ها و سایبان‌های انعطاف‌پذیر تحقق می‌یابد که محیطی واکنش‌گرا و یادآور جنگل ایجاد می‌کند. سایبان‌های طرح‌دار این تاسیسات با الهام از جانوران بومی امارات، سایه‌های پیچیده‌ای ایجاد می‌کنند که با محیط محلی ارتباط برقرار می‌کند و تجربه‌ای اصیل مانند جنگل را در مرکز شهر ارائه می‌دهد. هفته طراحی دبی با مشارکت استراتژیک با D3 Dubai، عضو گروه TECOM PJSC و با حمایت فرهنگ دبی برگزار می شود.

یتسوبیشی جیشو

هفته طراحی دبی Dubai Design Week

یتسوبیشی جیشو دیزاین میتسوبیشی جیشو دیزاین مستقر در توکیو «Arabi-An» را به نمایش می‌گذارد، تکرار چایخانه پایدار اماراتی که از مواد مبتنی بر ضایعات غذایی، از جمله دانه‌های چای و انگور ساخته شده و با استفاده از روش میورا اوریگامی ساخته شده است. هدف عربی-آن تجدید ارتباطات بین فرهنگی و افزایش آگاهی در مورد بحران غذایی که جهان امروز با آن مواجه است.

شبیر میر

هفته طراحی دبی Dubai Design Week

شبیر میر «حلقه زندگی» را ارائه می‌کند، اینستالیشن مجسمه‌ای که از تورهای ماهیگیری باطله ساخته شده است که شبیه حرکت آبی است که زندگی را به فضا می‌دمد و تأثیر متقابل نور و سایه را ایجاد می‌کند.

خانه پیرانسی

هفته طراحی دبی Dubai Design Week

خانه پیرانسی «تکا شناور»، طراحی شده توسط گروه خانه پیرانسی مستقر در هند (با نمایندگی ویدا حیدری معاصر) یک مفهوم صندلی قابل تنظیم مجدد مدولار برای فضاهای باز است که از رنگ ها و مواد مختلف به صورت دستی ساخته شده است. این چیدمان جان تازه‌ای به عنصر کاربردی سنتی Terrazzo می‌بخشد که از زباله‌های تولیدات سنگ و شیشه بازیافت می‌شود و مدت‌هاست که به عنوان یک مصالح ساختمانی خلاقانه استفاده می‌شود.

استودیوی طراحی Sibyl

هفته طراحی دبی Dubai Design Week

استودیو طراحی سیبیل استودیوی طراحی Sibyl مستقر در عربستان سعودی از سفر تحول‌آفرینی که در سال‌های اخیر در عربستان سعودی تجربه شده است، با نصب تعاملی در مقیاس بزرگ «CYCLE» الهام گرفته است. سیبیل از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا در ایجاد تصویری از اثر مشارکت کنند، زیرا هر فردی دسته طراحی را حرکت می‌دهد تا اثر خود را بر روی یک تخته شنی در حال چرخش ایجاد کند - گفت‌وگوی همیشه در حال تکامل را به سمت چشم‌اندازی جمعی ایجاد می‌کند.

طراحی Waiwai

طراحیWaiwai Design یک برداشت پایدار از معماری بومی امارات زیر عنوان «Urban Hadeera» را ارائه می کند.

معماران Wael Al Awar و Kazuma Yamao که با مصالح ساختمانی مبتنی بر نمک ساخته شده‌اند، بررسی می‌کنند که چگونه حدیره همچنان راه‌حلی مختصر اما گویا برای آب و هوای محلی است و در عین حال مردم را در یک محیط صمیمی گرد هم می‌آورد.

سارا الراییس

هفته طراحی دبی Dubai Design Week

سارا الراییس از استودیوی طراحی اورینت دفتر Blessings of Iridescence در دبی دیزاین ویک دیزاین W.L.L را ارائه می‌کند که از زیبایی و استحکام ذاتی صدف‌های صدف مادر مروارید، یک ماده معمولاً دور ریخته‌شده، در صنعت مروارید استفاده می‌کند. با الهام از تجربه غواصان مروارید بحرینی، نصب سارا به دنبال احترام و حفظ یک صنعت مهم محلی است و در عین حال گفتمان پایدار را تشویق می کند.

دبی کالچر دبی دیزاین ویک نهمین دبی دیزاین ویک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین