کد خبر: 64807 A

محبوبه کاظمی دولابی، خانه پدری جلال آل احمد، گردشگری هنری

صندوق توسعه و احیا: آغاز مرمت خانه پدری جلال در هفته میراث فرهنگی/ محبوبه کاظمی دولابی از جنس میراث فرهنگی است

صندوق توسعه و احیا: آغاز مرمت خانه پدری جلال در هفته میراث فرهنگی/ محبوبه کاظمی دولابی از جنس میراث فرهنگی است

صندوق توسعه و احیا وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: سرمایه گذار خانه پدری جلال آل احمد ( محبوبه کاظمی دولابی ) از جنس میراث فرهنگی، ذی صلاح و توانمند است.

ایران آرت: صندوق توسعه و احیا وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد : عملیات مرمت مجموعه تاریخی خانه پدری جلال هم زمان با هفته میراث فرهنگی، دوم خرداد ۱۴۰۱ آغاز می شود.

این اتفاق مهم در حالی در جدول برنامه هفته میراث فرهنگی ۱۴۰۱ آمده است که مدتی پیش سیده محبوبه کاظمی دولابی ، بهره بردار این مجموعه اعلام کرده بود مدتهاست پاکسازی و بهینه سازی این خانه تاریخی به انجام رسیده و همه چیز برای آغاز مرمت آماده شده است. او از مشکلاتی مانند عدم نصب کنتور آب با وجود پیگیری های متعدد گلایه داشت و حالا با اعلام خبر صندوق توسعه و احیا وزارت میراث ، این امیدواری بیشتر شده تا سرانجام این خانه مهم و تاریخ ساز به سرانه فرهنگی شهر تهران علاوه شود.

صندوق توسعه و احیا وزارت میراث، در متن خبر آغاز عملیات مرمت خانه پدری جلال آل احمد توضیح داده است: این خانه تاریخی با توجه به دغدغه های دوستداران و علاقمندان میراث فرهنگی، با کاربری فرهنگی، هنری و آئینی که متناسب با شأنیت و اصالت آن است، به سرمایه گذار ذی صلاح و توانمند که خود از جنس میراث فرهنگی است واگذار شد.

عملیات مرمت این مجموعه تاریخی در هفته میراث فرهنگی ساعت ۱۰ صبح دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ آغاز می شود.

خانه پدری جلال آل احمد در ۷۵۰ متر مربع عرصه و ۱۰۵۰ متر مربع اعیان در خیابان خیام، کوچه کارکن اساسی دایر است و به گفته خانم کاظمی قرار است شامل فضاهای فرهنگی هنری متعدد مانند نگارخانه، اتاق موزه، کافه کتاب، کافه هنر و ... باشد.

سیده محبوبه کاظمی دولابی در مصاحبه های گذشته خود درباره این بنای تاریخی ابراز امیدواری کرده بود با حمایت ویژه دو وزارت خانه میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی و نیز شهرداری تهران بتواند یک پاتوق فرهنگی هنری فاخر برای اهالی فرهنگ و هنر و علاقمندان به هنر ایرانی اسلامی در خانه پدری جلال بنیانگذاری کند.

 

گالری ترانه باران گردشگری هنری خانه پدری جلال آل احمد سیده محبوبه کاظمی دولابی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین