کد خبر: 69981 A

درگذشت خواننده زن معروف که مسلمان شد

درگذشت خواننده زن معروف که مسلمان شد

این خواننده در سال ۲۰۱۸ مسلمان شد و نامش را به «شهدا صدقات» تغییر داد.

ایران آرت: «شهدا صدقات» خواننده ایرلندی برنده گرمی و فعال سیاسی و اجتماعی که پیش‌تر با نام «شینید اوکانر» شناخته می‌شد در ۵۶ سالگی درگذشت. 

اوکانر ژانویه سال ۲۰۲۲ پس از ارسال توییت‌هایی دلخراش در پی خودکشی پسر نوجوانش در بیمارستان بستری شده بود. آخرین توییت اوکانر در تاریخ ۱۷ ژانویه این بود: «پسر ۱۷ ساله‌ام را با خودکشی در سال ۲۰۲۲ از دست دادم. از آن زمان موجودی شب‌زی هستم... او عشق زندگی من بود، روشنایی روح من. یک روح در دو بدن بودیم. او تنها کسی بود که من را بی‌قید‌وشرط دوست داشت. بدون او در باردو گمگشته‌ام.»

به گزارش ۳۰نما، اوکانر که در بیست سالگی و با کاور «هیچ‌چیز با تو قابل مقایسه نیست» (Nothing Compares 2 U) با همکاری «پرنس» به شهرت رسید در سال ۲۰۱۸ مسلمان شد و نامش را به «شهدا صدقات» تغییر داد.

سینگل او در بیست کشور به رتبه اول محبوب‌ترین ترانه‌ها رسید و در سال ۱۹۹۰ به مدت چهار هفته در صدر فهرست ۲۰۰ ترانه برتر «بیلبورد» قرار گرفت. این ترانه سه نامزدی گرمی از جمله بهترین رکورد سال را دریافت کرد و برنده سه جایزه ام‌تی‌وی وی‌ام‌ای از جمله بهترین ویدیوی سال شد.

با وجود این موفقیت‌های تجاری، اوکانر آثار بعدی خواننده از جمله هشت آلبوم او در ایالات متحده محبوبیت کمتری پیدا کرد. «من دختر تو نیستم؟» (Am I Not Your Girl) در سال ۱۹۹۲ و «مادر عالمگیر» (Universal Mother) در سال ۱۹۹۴ عرضه شدند.

اوکانر چندین مرتبه در برنامه «دیوید لترمن»، «جی لنو»، «جیمی فالن»، و «کریگ فرگوسن» و برنامه «نظر» (The View) و «امروز» (Today) در سال ۲۰۲۱ حضور پیدا کرد.

 

خواننده زن شینید اوکانر شهدا صدقات
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین