کد خبر: 10475 A

بیضایی از تصادفی یاد شدنش، تشکر کرد/ نشان سمندریان به چه کسانی رسید؟

بیضایی از تصادفی یاد شدنش، تشکر کرد/ نشان سمندریان به چه کسانی رسید؟

پنجمین جشن آکادمی سمندریان شب گذشته (25 شهریور ماه) با اهدای نشان این آکادمی به برترین‌های تئاتر در یک سال گذشته، به کار خود پایان داد.

ایران آرت: نشان پنجمین جشن آکادمی حمید سمندریان به بهرام بیضایی، محمد چرمشیر و حمید پورآذری رسید.

سیروس ابراهیم‌زاده، رضا بهبودی، بابک برزویه، اصغر همت، محمد چرمشیر، حمید لبخنده، جعفر پناهی، پرویز پورحسینی، علی‌اصغر دشتی، شیرین یزدان‌بخش، شبنم فرشادجو، مهدی شفیعی، پیمان شریعتی، محمدعلی سجادی، حمید پورآذری و اکبر زنجان‌پور ازجمله مهمانان این مراسم بودند.

اجرای این مراسم به عهده الهام پاوه‌نژاد بود که پخش کلیپی از هما روستا و مراسم جشن آکادمی سمندریان در سال‌های پیشین برگزاری این جشن آغازگر این مراسم بود.

در ادامه کلیپ «استاد و شاگرد» ساخته محمدعلی سجادی پخش شد که در پی آن سجادی در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه بخش‌هایی از این کلیپ از فیلم «حمید و هما» ساخته خود او برداشته شده است، گفت: حمید سمندریان و هما روستا رابطه شاگرد و استادی را ثابت نگه نمی‌داشتند و با شاگردانشان دوست بودند. از نظر آنها استاد، شاگرد هم بود و در عین حال که یک انسان می‌تواند مدرن باشد.

در ادامه بخشی از نمایش «دایره گچی قفقازی» به سرپرستی حمید لبخنده و کارگردانی محمود رضا رحیمی روی صحنه رفت و در ادامه کاوه سمندریان بیانیه پنجمین دوره‌ی جشن آکادمی سمندریان را خواند.

بخش بعدی مراسم اهدای نشان‌ها بود که ابراهیم حقیقی برای اهدای نشان اول روی صحنه آمد.

نخستین نشان آکادمی سمندریان به بهرام بیضایی اهدا شد که حمید امجد به نیابت از او این نشان را دریافت کرد.

امجد؛ پیام بیضایی را قرائت کرد که در آن آمده بود: نمی‌دانم اگر حمید سمندریان بود شما را به خاطر لطف به من می‌نواخت یا سرزنش می‌کرد یا اگر هما بود از این مهربانی خشنود می‌شد یا نه. این انتخاب گردن شما بوده و من بی‌گناه‌ام. راستی اگر سمندریان این روزها بود به چی می‌اندیشید و به فکر کدام نمایش بر صحنه نیامده بود و آیا می‌شد فیلم دومش را ساخته باشد؟ او با زندگی‌اش به ما گفت اگر جان در این کار نمی‌گذارید، وقت خود را بی‌خود تلف نکنید. من از شما سپاسگزارم که مرا تصادفا یاد کردید. مدیون دوستی و همکاری با حمید سمندریان و سپس هما روستا بوده‌ام و احترام قلبی‌ام نثار یاد هردوشان.

محمد چرمشیر دومین هنرمندی بود که نشان خود را دریافت کرد. این نشان از سوی حسین عاطفی به او اهدا شد. او در سخنانی کوتاه با بیان اینکه این دومین جایزه‌ای است که پس از جایزه بنیاد اکبر رادی دریافت می‌کند، از این اتفاق ابراز خوشحالی کرد.

حمید پورآذری نیز سومین نشان آکادمی سمندریان را از آن خود کرد. مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی این نشان را به پورآذری تقدیم کرد.

 

منبع: ایلنا

بهرام بیضایی محمد چرم‌شیر حمید سمندریان جشن آکادمی سمندریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین