کد خبر: 53958 A

جولان کرونا در میان هنرمندان سینما و تئاتر/ کدام چهره‌ها مبتلا هستند؟

جولان کرونا در میان هنرمندان سینما و تئاتر/ کدام چهره‌ها مبتلا هستند؟

در یکی دو روز اخیر بهمن فرمان آرا و سید علی هاشمی راهی خانه‌های خود شدند و در مقابل چند کارگردان دیگر در حوزه تئاتر درگیر این ویروس شده‌اند و هم اکنون تحت درمان هستند.

ایران آرت: در وضعیتی که اختلاف‌نظر میان مسئولان وزارت بهداشت درباره تولید پروژه‌های هنری، به یکی از مباحث روز تبدیل شده، هر روز خبرهای تازه‌تری درباره ابتلای هنرمندان به کرونا منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، در یکی دو روز اخیر دو هنرمند، بهمن فرمان آرا، فیلمساز باسابقه و سید علی هاشمی، کارگردان تئاتر که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان به سر می‌بردند، راهی خانه‌های خود شدند و در مقابل چند کارگردان دیگر در حوزه تئاتر درگیر این ویروس شده‌اند و هم اکنون تحت درمان هستند.

محمودرضا رحیمی و رضا حامدی‌خواه دو کارگردان و مدرس تئاتر هستند که به دنبال ابتلا به کرونا، در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. خوشبختانه بیماری این دو هنرمند از نوع خفیف است و در خانه تحت درمان و استراحت هستند.

رضا حامدی‌خواه که علاوه بر تئاتر با تلویزیون و رادیو هم همکاری دارد، در پیام کوتاهی که برای خبرنگار ایسنا فرستاد، تاکید کرد که بیماری‌اش از نوع خفیف است و جای نگرانی نیست ولی با توجه به حجم بالای پیام‌های دوستان و همکاران خود، امکان پاسخگویی به همه پیام‌ها را ندارد و از دوستان خود عذرخواهی کرد.

سید علی هاشمی دیگر کارگردان تئاتر است که با پروژه‌های تصویری هم همکاری دارد. او به تازگی به عنوان دستیار کارگردان با سریال «سیاوش» همکاری داشته است که گفته می‌شود آخرین مراحل فیلمبرداری خود را طی می‌کند. از آنجا که بیماری او از نوع خفیف نبود و کرونا ریه او را هم درگیر کرده بود، هاشمی چند روزی در بیمارستان بستری شد و به تازگی مرخص شده است. همسر او شکوفه هاشمیان، بازیگر و عکاس نیز دیگر هنرمندی است که کرونای خفیف را تجربه کرد و در خانه استراحت می‌کند.

اما آروند دشت‌آرای، دیگر کارگردان تئاتر و همسرش مارین ون هولک، بازیگر هم دیگر زوجی هستند که دچار کرونا شده‌اند. دشت‌آرای اخیرا فیلمبرداری فیلم تازه خود «روزی روزگاری آتیساز» را به پایان رساند و همسرش هم به عنوان مشاور کارگردان، او را در این پروژه همراهی می‌کرد. این زوج هم در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

از آنجا که صحبت کردن برای این هنرمندان دشوار است، توانایی گپ و گفت مطبوعاتی را نداشتند.

پیش از این بهمن فرمان آرا در صفحه شخصی‌اش نوشت که حالش خوش است و جای نگرانی نیست و پوز کرونا را خواهد زد. او به فاصله چند روز بعد باز هم در صفحه‌اش نوشت که در راه منزل است و همانطور که وعده داده بود، کرونا را شکست داده است.

در چند روز اخیر دو اظهار نظر متفاوت درباره ساخت پروژه‌های هنری واکنش‌های گوناگونی را به دنبال داشته است. در آغاز دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت، خواستار توقف پروژه‌های هنری شد اما به فاصله اندکی، دکتر نمکی، ویزر بهداشت پیشنهاد کرد هنرمندان برای بالا بردن روحیه مردم و سرگرم کردن آنان در دوران خانه نشینی، دست به کار ساخت پروژه‌های مختلف شوند و همین سخن واکنش‌های گوناگونی را در پی داشته است. 

 

 

تئاتر بهمن فرمان آرا کارگردان سیدعلی هاشمی آروند دشت آرای محمودرضا رحیمی رضا حامدی خواه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین