کد خبر: 66850 A

رامین پرچمی، تئاتر، تعطیلی تئاتر

رامین پرچمی: سالن تئاتر یکی از بهترین مکان‌ها برای اعتراض است/ در اعتراضات اجتماعی همیشه کنار مردم بوده‌ام

رامین پرچمی: سالن تئاتر یکی از بهترین مکان‌ها برای اعتراض است/ در اعتراضات اجتماعی همیشه کنار مردم بوده‌ام

رامین پرچمی گفت: با اینکه در اعتراض‌های اجتماعی همیشه همراهی کرده‌ام ولی با تعطیلی تئاتر به‌شدت مخالفم.

ایران آرت: رامین پرچمی بازیگر تئاتر که این روزها با بازی در نمایش «پنچری» روی صحنه است، در گفت‌وگو با ایسنا از لزوم اجرای تئاتر در شرایط فعلی گفت و افزود: دیگر در تلویزیون فعالیتی ندارم و تئاتر، تنها فضایی است که در آن می‌توانم کار کنم.

پرچمی درباره حضورش در نمایش «پنچری» که متن آن نوشته فردیش دورنمات است و توسط حمید سمندریان ترجمه شده، توضیح داد: نمایشنامه «پنچری» جذابیت‌های خودش را دارد. البته متنی که ما اجرا می‌کنیم با متنی که استاد سمندریان ترجمه کرده‌اند، تفاوت بسیار دارد و بیش از نیمی از آن بازنویسی شده است و می‌توان گفت یک متن تازه است. به طوری که متن در پروسه تمرین و آماده‌سازی نمایش، کامل شد.

پرچمی که پیش‌تر با بازی در نمایش «این آب آشامیدنی نیست» در سالن سپند روی صحنه بود، درباره استقبال تماشاگران از نمایش‌های روی صحنه در مقطع اجتماعی فعلی توضیح داد: نمایش قبلی‌مان کمتر مورد استقبال قرار گرفت ولی خوشبختانه استقبال تماشاگران از نمایش «پنچری» خوب است. اگر در هر اجرا تمام صندلی‌های سالن پر نشود ولی دست‌کم بیش از نیمی از ظرفیت آن پر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، او با ابراز مخالفت با تعطیلی تئاتر در شرایط اجتماعی فعلی افزود: از اول هم با این نظر مخالف بودم. با اینکه در اعتراضات اجتماعی همیشه کنار مردم بوده‌ام ولی با تعطیلی تئاتر به‌شدت مخالف بودم و اصرار داشتم که حتما تئاتر روی صحنه برود. اگر قرار بر اعتراض است، سالن تئاتر یکی از بهترین مکان‌ها برای طرح اعتراض‌های اجتماعی و حرف زدن درباره مسائل است.

پرچمی ادامه داد: به نظرم این واکنش باید برعکس رخ می‌داد و اتفاقا باید بیشتر به تئاتر پر و بال می‌دادیم و مردم هم بیشتر در سالن‌ها جمع می‌شدند. گویی به نوعی نفوذی‌ها باعث تعطیلی تئاتر در شرایط فعلی شدند. اگر قرار بر تعطیلی باشد، باید فکری به حال کارهایی کرد که فقط جنبه سرگرمی و تفریحی دارند اما نمایش‌هایی که تفکربرانگیز و جدی هستند، چرا باید تعطیل شوند؟!

او تاکید کرد: بحث اینکه تئاتر شغل ماست را هم کنار می‌گذارم ولی همچنان بر این عقیده اصرار دارم که تئاتر به عنوان محل اجتماع مردم نباید تعطیل شود. بنابراین از آغاز با این تعطیلی مخالف بودم و تا جایی هم که بتوانم پای این عقیده می‌ایستم و کار می‌کنم.

این بازیگر با اشاره به اینکه سالن‌های تئاتر به‌تدریج فعالیت خود را از سر می‌گیرند، اضافه کرد: کم کم کسانی که به تعطیلی تئاتر باور داشتند، متوجه اشتباه بودن این تفکر می‌شوند و این فضا به‌تدریج شکسته خواهد شد و سالن‌های تئاتر دوباره پا می‌گیرند و تماشاگران هم به دیدن آثار نمایشی می‌آیند.

تئاتر رامین پرچمی سالن تئاتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین