کد خبر: 67452 A

تئاتر، نمایش، سنگلج، تئاتر شهر

نمایش‌هایی که علیرغم گرانی بلیت تماشاگر را در روزهای پایانی ۱۴۰۱ به سالن تئاتر کشاندند

نمایش‌هایی که علیرغم گرانی بلیت تماشاگر را در روزهای پایانی ۱۴۰۱ به سالن تئاتر کشاندند

اجراهای اسفند‌ماه را می‌توان جزو خلوت‌ترین اجراها خواند. روزهای پایانی سالی و انجام کارهای عقب افتاده باعث شده که سالن‌ها رونق آنچنانی نداشته باشند و شاید شلوغ‌ترین اجراهای هر سالن در روزهای پایانی هفته باشد.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: تماشاخانه‌ها در حالی میزبان نمایش‌ها هستند که اغلب آنها در هفته پایانی اجرا به‌سرمی‌برند. برخی نمایش‌ها توانستند تماشاگران را با توجه به گرانی بلیت به سالن‌های نمایش‌ بکشانند.

 اجراهای شلوغ ‌

اجراهای اسفند‌ماه را می‌توان جزو خلوت‌ترین اجراها خواند. روزهای پایانی سالی و انجام کارهای عقب افتاده باعث شده که سالن‌ها رونق آنچنانی نداشته باشند و شاید شلوغ‌ترین اجراهای هر سالن در روزهای پایانی هفته باشد.

 

05-01 (1)

در هفته پایانی اسفندماه، تماشاخانه شهرزاد بیشترین اجراها را دارد. باید دید، نوروز1402 هم به‌بهانه روز جهانی تئاتر، اجراها از هفته دوم فروردین آغاز خواهد شد؟ «فیش‌آباد» به‌کارگردانی اشکان درویشی تا 26اسفند اجرا دارد؛ البته بلیت این نمایش برای روزهای آتی پیش فروش نشده است. از دیگر اجراهای شهرزاد «اینجا یکی اضافه است» به کارگردانی مهدی پسرعلی است که تا پایان این هفته اجرا دارد؛ نمایشی که با وجود تخفیف‌های 10 تا 25درصدی در فروش روزانه‌اش موفق نیست.

غلامرضا عربی نمایش «همه‌‌چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری» را تا 22اسفند در سالن سایه روی صحنه دارد. اجرای نمایش‌های «آلاء» به کارگردانی محمد کاظم تبار و «قویتر» به کارگردانی جواد تولمی در قشقایی و سایه به پایان رسید و هنوز اجرای جایگزین این نمایش‌ها معرفی نشده است.  در بنیاد بیدل دهلوی هم نمایش «او کیست؟» روی صحنه رفته که اجرای آن هم تا 26اسفند ادامه دارد. «یک ساعت دیگر در سن پیر» ازجمله اجراهای مولوی است که در تالار کوچک روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت این نمایش 40هزار تومان است که شاید همین قیمت باعث شده نسبت به دیگر نمایش‌ها فروش خوبی داشته باشد. «نماینده ملت» نادر نادرپور هم روزهای پایانی اجرایش را در شهرزاد می‌گذراند.

سالن شماره یک عمارت ارغوان هم تا پایان هفته میزبان «لیبرو» احسان نگهبان است. در این تماشاخانه نمایش «سی‌وپنج» هم اجرا دارد. در تماشاخانه سنگلج «سیاه و غزال» ازجمله نمایش‌هایی است که تا 27اسفند اجرا می‌شود. «اهل هوا» محمد حاتمی در نوفل‌لوشاتو هم روزهای پایانی را می‌گذراند.

همراهی کودکان با اجرای نوروزی

برخی از کارگردانان هم تصمیم به اجراهای جدید دارند؛ حسن دادشکر که مدتی است نمایشی روی صحنه نبرده درصورت مساعد بودن وضعیت قرار است نمایش «شما مامان منو ندیدی» را روی صحنه ببرد. آثاری چون «نه زشت، نه زیبا»، «گنجشکک اشی، مشی»، «کودک غریب» و «قصه نقلی» ازجمله نمایش‌های حسن دادشکر است که برای گروه سنی کودک و نوجوان آماده کرده است. همچنین اجراهای تئاتر کودک و نوجوان در کانون از ۶فروردین۱۴۰۲ آغاز می‌شود. به‌گفته معاون تئاتر کانون پرورش فکری، در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در هفته اول و دوم تعطیلات نوروز۱۴۰۲ اکران آنلاین فیلم تئاترهای کانون را به‌صورت رایگان برای مخاطبان در سراسر کشور داشته باشیم. از ششم فروردین هم اجراهای صحنه آغاز می‌شوند.‌

 اجرای نوروزی در سنگلج

 

05-05

حسین تفنگدار از اجرای «ماشین دودی» در نوروز۱۴۰۲ در تماشاخانه سنگلج خبر داد. او این نمایش را مجلس تقلیدی همراه با سیاه‌بازی معرفی کرد که یک کمدی عاشقانه را شکل داده است. به‌گفته تفنگدار، «این نمایش درباره آشنایی سرداری به نام فارس با بانویی به نام آناهیتاست که توسط جادوگر و 3دیو طلسم می‌شوند. آناهیتا به‌دلیل طلسم سال‌ها زیر زمین زندانی است و فارِس در کوه دماوند در بند این طلسم است و...»‌

مکبث جنوبی در تئاترشهر

با اجرای نمایش «مکبث‌زار» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، تالار اصلی مجموعه تئاترشهر بعد از چند ماه، میزبان یک نمایش می‌شود. پشت کوهی می‌گوید: «براساس صحبتی که با تئاترشهر داشته‌ایم، قرار است نمایش «مکبث زار» از اواخر فروردین سال۱۴۰۲ در تالار اصلی این مجموعه روی صحنه برود.»

 

05-04 (1)

تئاتر تئاتر شهر نمایش سنگلج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین