کد خبر: 67770 A

تئاتر، نمایش

بلیت‌های تئاتر با ۹ درصد ارزش افزوده!/ گران‌ترین تئاترها کدامند؟

بلیت‌های تئاتر با ۹ درصد ارزش افزوده!/ گران‌ترین تئاترها کدامند؟

با شروع سال جدید و افزایش قیمت‌ها، گروه‌های نمایشی هم با این افزایش قیمت همراه بودند؛ قیمت بلیت‌هایی که میانگین‌شان به 100هزار تومان رسیده است.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: بلیت‌های تئاتر با 9درصد ارزش‌افزوده؛ موضوعی که گویا برای همه عادی شده است.

با شروع سال جدید و افزایش قیمت‌ها، گروه‌های نمایشی هم با این افزایش قیمت همراه بودند؛ قیمت بلیت‌هایی که میانگین‌شان به 100هزار تومان رسیده است. کمترین قیمت بلیت مربوط به اجرا در سالن‌هایی چون کارگاه نمایش است و بیشترین قیمت بلیت هم در سالن‌هایی چون ایرانشهر یا تماشاخانه‌های خصوصی.

تئاترشهر با 6نمایش جدید

مجموعه تئاترشهر از هفته سوم فروردین میزبان5نمایش جدید است. اجرای «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی در تالار سایه آغاز شد. محمدرضا مالکی علاوه بر کارگردانی، بازیگر نمایش است و آن را برای یک ساعت روی صحنه دارد‌.

 قیمت بلیت این نمایش در تئاترشهر 90هزار تومان است. همچنین «اپرای شیپور» به نویسندگی و کارگردانی فریدون ولایی از 27فروردین‌ماه در تالار چهارسو پیش روی مخاطبان قرار گرفت. خان‌آقا احمدی، مریم برومند، یاسمن حسینی، امید رهبر، سامان شکیبا، امیرحسین صفاپور، میترا طره، عماد محبی، سونیا معبودی و سعید مقبری در آن بازی می‌کنند.

«مردمان خشمگین» یکی دیگر از نمایش‌های جدید است که به نویسندگی رجینالدرز، کارگردانی ایرج افشاری‌اصل ساعت20:30 در چهارسو اجرا می‌شود. قیمت بلیت این نمایش 100هزار تومان است.

«فراموشان» نام اثر  جدید تالار قشقایی تئاترشهر است که به کارگردانی امیر امیری اجرای‌آن شروع شده و با قیمت 90هزار تومان برای 70دقیقه روی صحنه است. در سالن اصلی هم «مکبث‌زار» ابراهیم پشت کوهی با بلیت‌های 120و 150هزار تومانی روی صحنه می‌رود. در کارگاه نمایش هم «دل‌لرزه» به نویسندگی سیدعلی موسویان، کارگردانی مجتبی لاله‌زاری اجرایش را هر روز ساعت 19دارد؛ این نمایش بلیت‌هایش با قیمت 60هزار تومان به فروش می‌رسد.‌

بیشترین قیمت بلیت در ایرانشهر

در سالن سمندریان ایرانشهر هم سیاووش طهمورث «معرکه در معرکه» را اجرا می‌کند؛ نمایشی با بلیت‌های 200تا 220هزار تومانی که تا پایان اردیبهشت روی صحنه است. میکائیل شهرستانی هم «باغ آلبالو» را در سالن ناظرزاده ایرانشهر روی صحنه دارد؛ نمایشی با قیمت بلیت 150هزار تومانی که تا پایان اردیبهشت روی صحنه است.

با توجه به اجرای نمایش‌ها در سالن‌های دولتی قیمت بلیت‌ها 90و 100هزار تومان است؛ این در حالی است که در تماشاخانه‌های خصوصی هم قیمت بلیت با توجه به گروه نمایش و اجرا 80تا 220هزار تومان است.

با این حال وضعیت قیمت بلیت دیگر‌تماشاخانه‌های‌ پایتخت بهتر بوده و میانگین قیمت بلیت‌های نمایشی 40هزار تومان است. بلیت نمایش‌ها در دیگر شهرها 30تا 70هزار تومان دیده می‌شود.  نمایش کمدی «ژرژ مخوف» با طراحی و کارگردانی مهران مکاری تا ۹ اردیبهشت در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

حسین کشفی‌اصل، ‌نمایش «لئوناردو داوودنژاد» را با تغییراتی بار دیگر روی صحنه آورد. این نمایش در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان تا پایان اردیبهشت‌ماه روی صحنه است. شیرین فرخنده‌نژاد با طراحی میکائیل شهرستانی هم «چی کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» را با قیمت بلیت 80هزار تومان روی صحنه دارد.‌‌

ناریا به‌زودی در ملک

«نئورئالیسم» با کارگردانی سلمان سامنی از 25فروردین اجرایش را شروع کرده؛ این نمایش در تماشاخانه دا روی صحنه است. حسین تفنگدار هم «ماشین دودی» را در سنگلج روی صحنه دارد. همچنین رسول بانگین در نوفل لوشاتو نمایش «چند مرد چند زن» را روی صحنه دارد. در ملک هم از اول اردیبهشت نمایش «ناریا» به کارگردانی حسین فردوسی روی صحنه می‌رود؛ نمایشی با قیمت بلیت 130هزار تومانی که تا هفته اول خرداد روی صحنه است.‌

مکث گران‌ترین اجرای بهار

‌از اردیبهشت نمایش «هفت‌خان اسفندیار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین پارسایی روی صحنه می‌رود؛ نمایشی که قرار بود سال گذشته اجرا شود، اما سازندگانش از اجرای آن منصرف شدند!

این نمایش قرار است با کف قیمت 120هزار تومان به فروش برسد و سقف بلیت نمایش 360هزار تومان است. بردیا کیارس،‌رهبری ارکستر این نمایش را برعهده دارد. امین زندگانی، بانیبال شومون، امیررضا دلاوری و فریبا کوثری از بازیگران این نمایش هستند.‌

 

تئاتر نمایش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین