کد خبر: 70881 A

شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم| دبی کالچر

دبی میزبان اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی/ اظهار نظر شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم

دبی میزبان اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی/ اظهار نظر شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم

شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم ، Sheikha Latifa bint Mohammed bin Rashid Al Maktoum رئیس فرهنگ دبی و عضو شورای دبی، در پیامی به مناسبت میزبانی دبی برای اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی تاکید کرد که میزبانی این اجلاس مهم جایگاه امارت را به عنوان یک مقصد فرهنگی جهانی بیشتر تثبیت می کند و به راه هدفمند خود برای ایجاد یک اقتصاد خلاق پایدار مبتنی بر دانش و نوآوری ادامه می دهد.

ایران آرت: دبی میزبانی و سازماندهی اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی (WCCS) 2024 را از 30 اکتبر تا 1 نوامبر 2024 را به عهده خواهد داشت و اولین بار است که این رویداد در منطقه MENA یعنی خاورمیانه و شمال آفریقا میزبانی می شود.

بنا به نوشته رسانه هنر روز خاورمیانه ArtDayMe این میزبانی در جریان اجلاس فرهنگی امسال که چند روز پیش در سائوپائولو برزیل برگزار شد با رای اکثریت اعضا به دبی تعلق گرفت؛ در این اجلاس هیئتی از اداره فرهنگ و هنر دبی Dubai Culture (فرهنگ دبی) حضور داشتند.

اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی یک گردهمایی سالانه سه روزه برای شهرهای عضو مجمع فرهنگی شهرهای جهانی است که بستری را برای تبادل ایده‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌ها در سیاست‌گذاری فرهنگی ارائه می‌دهد.

این اجلاس با همکاری شرکای شهری خود، تلاش‌های تحقیقاتی جامعی را آغاز می‌کند و پایه محکمی از شواهد را برای تأکید بر تأثیر چند وجهی فرهنگ بر شهرهای جهانی و زندگی ساکنان آن ایجاد می‌کند.

مجمع جهانی فرهنگ شهرهای جهان که شامل بیش از 40 شهر در سراسر جهان است، به عنوان مهم ترین شبکه بین المللی شکل دهنده سیاست های هنر و فرهنگ شناخته می شود و هدف آن برجسته کردن فرهنگ به عنوان یک نیروی محوری در پشت رشد اجتماعی و اقتصادی است و بر نقش فرهنگ در شهرها و ایجاد مراکز شهری پایدار تاکید فعالانه دارد.

IMG-20231103-WA0001

شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم ، Sheikha Latifa bint Mohammed bin Rashid Al Maktoum رئیس فرهنگ دبی و عضو شورای دبی، در پیامی به همین مناسبت تاکید کرد که میزبانی این اجلاس مهم جایگاه امارت را به عنوان یک مقصد فرهنگی جهانی بیشتر تثبیت می کند و به راه هدفمند خود برای ایجاد یک اقتصاد خلاق پایدار مبتنی بر دانش و نوآوری ادامه می دهد.

شیخه لطیفه افزود: میزبانی اجلاس فرهنگی شهرهای جهان در سال 2024 در مسیر خواست استراتژیک شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی برای تبدیل دبی به یک مرکز جهانی تبادل و همنشینی جهانی فرهنگ است. شهری برای خلاقیت و مرکز شکوفایی استعدادها. در رهگذر چنین رویدادهایی دبی جایگاه خود را به عنوان مرکزی برای دانش و گفتگوی فرهنگی تقویت می کند و بر ظرفیت دبی برای گرد هم آوردن رهبران فرهنگی از سراسر جهان برای شکل دادن به آینده شهرها، ایجاد سیاست های فرهنگی آینده نگر و تسریع پیشرفت اجتماعی و اقتصادی تاکید می کند.

شیخه لطیفه همچنین بر اهمیت این اجلاس به عنوان یک پلت فرم بین المللی که تجربیات فرهنگی بین المللی، نوآوری های خلاقانه و تحقیقات علمی را برای تجسم آینده شهرها، بازتعریف و تغییر شکل آنها از طریق فرهنگ و خلاقیت گرد هم می آورد، تاکید کرد. علاوه بر این، این اجلاس به دنبال تجمیع تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی در میان جوامع است و اطمینان حاصل می‌کند که آنها برای هدایت تغییرات آینده مجهزتر هستند.

هلا بدری، Hala Badri مدیر کل فرهنگ دبی Dubai Culture

هلا بدری، Hala Badri مدیر کل فرهنگ دبی Dubai Culture نیز در این خصوص اظهار داشت: میزبانی دبی از اجلاس فرهنگی شهرهای جهان، ایجاد و توسعه یک شبکه جهانی روابط را امکان پذیر می کند و مشارکت های فرهنگی جدید را تشویق می کند که رهبری و جایگاه جهانی دبی را افزایش می دهد.

خانم ها بدری گفت: «میزبانی اجلاس فرهنگی شهرهای جهانی منعکس کننده رویکرد رویایی رهبری خردمندانه دبی است و به هدایت سفر فرهنگی و توسعه ای شهر کمک می کند. این اجلاس نشان دهنده یک پلت فرم بین المللی است که تلاش های دبی برای حفظ میراث فرهنگی و انسانی و ایجاد فرصت های جدید برای استعدادهای خلاق برای تعامل با شبکه های بین المللی را برجسته می کند. این امکان را به ما می دهد تا با رهبران فرهنگی، کارشناسان و متخصصان جهانی در این زمینه تبادل دانش کنیم تا راه حل های نوآورانه ای با استفاده از تجربیات فرهنگی و خلاقانه در توسعه شهری پیدا کنیم.

مجمع جهانی فرهنگ شهرهای جهان که در سال 2012 توسط شهردار لندن و همزمان با بازی های المپیک لندن تأسیس شد، به عنوان شبکه ای از هشت شهر جهانی آغاز به کار کرد.

در دهه گذشته، این شبکه به 40 شهر جهانی در شش قاره گسترش یافته است که مجموعاً 172 میلیون نفر را نمایندگی می کنند. این انجمن راهی را برای سیاستگذاران در این شهرها فراهم می کند تا تحقیقات و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و نقش حیاتی فرهنگ را در شکوفایی آینده خود بررسی کنند. دبی در سال 2020 به عضویت این شبکه جهانی پیوست. دبی و ابوظبی تنها شهرهای عربی در این انجمن جهانی هستند.

دبی کالچر شیخه لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین