کد خبر: 70345 A

پرسپولیس- النصر در امارات/ ایران و عربستان دوستی کردند اما باز هم کشور ثالث؟/ افشای پشت پرده ماجرا

پرسپولیس- النصر در امارات/ ایران و عربستان دوستی کردند اما باز هم کشور ثالث؟/ افشای پشت پرده ماجرا

ایران آرت: رویای دیدن بزرگترین ستاره‌های فوتبال دنیا در ایران، بعید است به حقیقت تبدیل شود.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا، هر سه تیم بزرگ و پرستاره عربستان را روبروی نماینده‌های ایران قرار داد. پرسپولیس با النصر، نساجی با الهلال و سپاهان با الاتحاد در مرحله گروهی روبرو می‌شوند. چنین قرعه‌ای، کار صعود تیم‌های ایرانی را سخت خواهد کرد. سفر این تیم‌ها به تهران و بازی روبروی تماشاگران ایرانی اما، می‌توانست بخش جذاب ماجرا باشد. رونالدو، نیمار، مانه، کولیبالی، میتروویچ، میلینکوویچ ساویچ، بروزوویچ، لاپورت و اوتاویو قرار بود با پیراهن النصر و الهلال در آزادی به میدان بروند و بنزما، کانته، فابینیو و ژوتا در نقش جهان روبروی سپاهان قرار بگیرند. رویای جذابی که حالا، از واقعیت دور شده است.

تیم‌های عربستانی و ایرانی، سال‌هاست در زمین بی‌طرف با هم بازی می‌کنند. بهبود روابط دو کشور در ماه‌های گذشته، باعث شد این فرضیه به وجود بیاید که این فصل دیگر قرار است تیم‌ها در زمین خودشان، میزبان حریف باشند. این اتفاق حداقل امسال، نمی‌تواند بیفتد. سه باشگاه ایرانی لیگ قهرمانان، باید کشوری ثالث را به عنوان میزبان، به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنند.

میزبانی در کشور ثالث برای باشگاه‌های ایرانی، فقط به رقبای عربستانی محدود نمی‌شود. با توجه به مشکلات و آمانده نبودن ورزشگاه‌های ایران برای نصب و راه اندازی VAR، احتمالا کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه میزبانی سایر مسابقات را هم به تیم‌های ایرانی نمی‌دهد. خبری که هنوز، رسما اعلام نشده اما به نظر می‌رسد تصمیمات در این باره، گرفته شده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، دغدغه تیم‌های ایرانی در این شرایط، انتخاب یک کشور ثالث برای میزبانی خواهد بود. قطر بخاطر روابط خوب با ایران، معمولا اولین گزینه برای میزبانی تیم‌های ایرانی بود. هم‌گروهی پرسپولیس با الدحیل اما، پرونده این کشور را برای سرخپوشان می‌بندد. ممکن است سپاهان و نساجی، قطر را برای میزبانی انتخاب کنند اما پرسپولیس، سراغ امارات برود. در صورتی که قرار باشد هر سه تیم ایرانی در یک کشور از حریفان‌شان میزبانی کنند، امارات می‌تواند گزینه مشترک آن‌ها باشد. هیچکدام از باشگاه‌های ایرانی و اماراتی در لیگ قهرمانان، با هم روبرو نشده‌اند.

پرسپولیس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین