کد خبر: 65716 A

موزه هنرهای معاصر تهران، گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، مینی مالیسم،کانسپچوال آرت

دیدار خبرنگاران رسانه‌های خارجی از نمایشگاه "مینیمالیسم و کانسپچوال‌ آرت" / ZDF آلمان ، AFP فرانسه، فونیکس چین، راپتلی روسیه در موزه هنرهای معاصر تهران

دیدار خبرنگاران رسانه‌های خارجی از نمایشگاه "مینیمالیسم و کانسپچوال‌ آرت" / ZDF آلمان ، AFP فرانسه، فونیکس چین، راپتلی روسیه در موزه هنرهای معاصر تهران

پس از گزارش های اسوشیتدپرس، گاردین و یورونیوز از نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت، عصر دوشنبه خبرنگاران خارجی چندین رسانه از این رویداد منحصر به فرد در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند.

ایران آرت: موزه هنرهای معاصر تهران روز گذشته میزبان جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های خارجی بود که برای دیداراز نمایشگاه "مینیمالیسم و کانسپچوال آرت" در محل موزه حاضر شده‌ بودند. 

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، پیش از آغاز این بازدید، عبادرضا اسلامی کولایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران، در سخنان کوتاهی گفت: ما در موزه هنرهای معاصرتهران، حضور و همراهی رسانه‌ها را یک ضرورت می‌دانیم و برای آن اهمیت زیادی قائلیم. گاهی اوقات چالش‌ها و نگرانی‌هایی نزد افکار عمومی به وجود می‌آید که اگر نقش اصحاب رسانه نباشد، این چالش‌ها ادامه‌دار خواهند بود. 

در ادامه، بهرنگ صمدزادگان کیوریتور نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت به تشریح دلایل برپایی این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران پرداخت و در این‌باره گفت: من صرفا یک کیوریتور نیستم، بلکه هنرمند عرصه هنرهای تجسمی هستم. وظیفه هنرمند معاصر این است که نسبت به تغییر و تحولات پیرامون خود واکنش نشان دهد. 

صمدزادگان بیان کرد: تصور من این بود که با برپایی این نمایشگاه، می‌توانیم به بازخوانی جریان‌های رادیکال هنری که در قرن بیستم پدید آمدند، بپردازیم. مینیمالیسم و کانسپچوال آرت، دو جریان رادیکال و چالش‌برانگیز قرن بیستم بودند که به عنوان واکنشی نقادانه در مقابل زیبایی‌شناسی غالب و هنر آوانگارد ظهور کردند و میراث این دو جریان، تا به امروز هم در هنر معاصر ما مشهود است. 

این محقق افزود: این نمایشگاه مشتمل بر ۱۳۱ اثر است که در این میان، ۳۸ اثر برای نخستین بار به نمایش درآمده‌اند. همچنین در میان آثار، تقریبا ۲۰ تا ۲۲ اثر نیز وجود دارند که پیش از این به نمایش درآمده‌ بودند اما نحوه ارائه و چیدمان آنها نادرست بود. این نخستین بار است که این آثار، به شکلی صحیح و مبتنی بر ایده و تئوری خالقان هنرمندشان به نمایش در می‌آیند. 

در ادامه، خبرنگاران خارجی با همراهی بهرنگ صمدزادگان، به بازدید از نمایشگاه "مینیمالیسم و کانسپچوال آرت" پرداختند. 

در این دیدار علی محمد زارع، مشاور موزه هنرهای معاصر تهران نیز حضور داشت.

در این بازدید، نمایندگان رسانه‌های خارجی چون: آژانس خبری الفرات، خبرگزاری راپتلی روسیه، تلویزیون فونیکس چین، تلویزیون العربی قطر، خبرگزاری EPA آلمان، تلویزیون ZDF آلمان، خبرگزاری AFP فرانسه، آژانس خبری وانا ، موسسه خبری انیکس و... حضور داشتند.

 

موزه هنرهای معاصر تهران گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بهرنگ صمدزادگان عباد رضا اسلامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین