کد خبر: 65760 A

حسین محجوبی، قیمت آثار حسین محجوبی، خیابان حسین محجوبی، هلدینگ فاطر

ببینید: سه اثر میلیاردی حسین محجوبی/ نمودار رشد ۸۳ برابری قیمت آثار حسین محجوبی

ببینید: سه اثر میلیاردی حسین محجوبی/ نمودار رشد ۸۳ برابری قیمت آثار حسین محجوبی

گالری های آرتیبیشن، نگاه، شیرین و چندین صفحه اینستاگرامی آرت دیلری با اعلان رسمی قیمت گذاری و فروش ، میلیاردی شدن نقاشی های متنوع استاد حسین محجوبی را تثبیت کرده اند ... خبر عدم فروش آثار استاد نقاش توسط خانواده و تمرکز بر جمع آوری کارهای شاخص برای انتشار کتاب های جامع و البته اتفاقات جالب توجه سال پیش عامل های مهم در رونق افزایی به بازار آثار حسین محجوبی است.

ایران آرت: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ بود که ایران آرت گزارشی از روند افزایش قیمت آثار حسین محجوبی منتشر کرد؛ اتفاقی که هر چند دیر اما با شتاب درباره آثار نقاش بهشت رخ داد.

گویا سال ۱۴۰۰ و ۹۱ سالگی برای یکی از خوش اخلاق ترین هنرمندان هم عصر ما تعیین کننده بود:

دوم آبان پلاک کوچه هجدهم بخارست به نام حسین محجوبی دیوار کوب شد ، اردیبهشت هم زمان با جشن تولد گالری موزه دائمی مختص او از سوی دانشگاه تهران و هلدینگ فاطر در باغ نگارستان گشایش یافت، و دی ماه اثری کوچک از او در شانزدهمین حراج تهران توسط یک مجموعه دار شناخته شده نیم میلیارد تومان چکش خورد.

سال ۱۴۰۰ تمام نشده گالری شیرین در یک نمایشگاه گروهی اثری از درختان و اسب استاد را در ابعاد ۱۱۷در ۱۱۷ که اوایل دهه ۸۰ خورشیدی خلق شده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرد.

به همین ترتیب آثار متنوعی از استاد در نمایشگاه های پایان سال چندین گالری به نمایش و فروش درآمد که هر یک از رشد قابل توجه و جهشی قیمت آثار حسین محجوبی حکایت می کرد.

در ورود به قرن تازه، قیمت آثار حسین محجوبی از مرز میلیارد گذشت و امسال با فروش های پیاپی در گالری مختلف رقم های تازه تثبیت شده است:

قیمت آثار حسین محجوبی

گالری نگاه اثر ۱۴۵ در ۱۴۵ سانتی متری یک و نیم میلیارد تومان،

قیمت آثار حسین محجوبی

گالری آرتیبیشن اثر ۱۷۰ در ۱۷۰ سانتی متری یک میلیارد تومان

قیمت آثار حسین محجوبی

گالری آرتیبیشن ۶۰۰ میلیون تومان

قیمت آثار حسین محجوبی

گالری هفت ثمر اثر ۴۰ در ۴۰ سانتی متری ۱۸۰ میلیون تومان

قیمت آثار حسین محجوبی

و گالری شیرین ۱۱۷در ۱۱۷ سانتی متر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

خبر عدم فروش آثار استاد نقاش توسط خانواده و تمرکز بر جمع آوری کارهای شاخص برای انتشار کتاب های جامع دیگر عامل هایی ست:

قیمت آثار حسین محجوبی

نمودار بالا رشد قیمت آثار استاد حسین محجوبی از سال ۱۳۹۲ تا میانه سال ۱۴۰۱ را به تصویر می کشد که هلدینگ فاطر منتشر کرده و از ۸۳ برابر شدن آن خبر می دهد.

حال انتظار می رود به یمن نمایشگاه مروری بر آثار ایشان در موزه هنرهای معاصر تهران، امکان مرور ۷۰ سال هنرمندی ایشان فراهم شود و راه اندازی خانه موزه استاد در خیابان بخارست تهران و تاسیس موزه اختصاصی ایشان در لاهیجان آرزوهای این استاد خوش اخلاق و عارف و شاعر مسلک را برآورده کند.

سال ۱۴۰۱ و ۹۲ سالگی استاد نقاش بهشت می تواند بهتر و جذاب تر از سال پیش باشد.

 

حسین محجوبی هلدینگ فاطر قیمت آثار حسین محجوبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین