کد خبر: 64770 A

هنرمندان به گرانی‌ها اعتراض کردند/ گرانی یعنی خالی شدن سفره‌ و از هم پاشیدن خانواده/ واکنش همایون شجریان، ترانه علیدوستی، خمسه، مجید صالحی و مهناز افشار

هنرمندان به گرانی‌ها اعتراض کردند/ گرانی یعنی خالی شدن سفره‌ و از هم پاشیدن خانواده/ واکنش همایون شجریان، ترانه علیدوستی، خمسه، مجید صالحی و مهناز افشار

تعدادی از هنرمندان عرصه سینما و موسیقی به گرانی‌ شدید گوشت، مرغ، تخم مرغ و سایر مواد غذایی که اخیرا اتفاق افتاده است اعتراض کردند.

ایران آرت: در روزهای اخیر قیمت برخی از مواد غذایی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت، ماکارونی و روغن به صورت رسمی افزایش پیدا کرده و این واکنش‌هایی از سوی اقشار مختلف جامعه را به همراه داشته است. تعدادی از هنرمندان نیز به این گرانی‌ها اعتراض کرده‌اند.

همایون شجریان در نشست خبری انتشار آلبوم "گاه فراموشی" به گرانی‌ها واکنش نشان داد و گفت همه نسبت به این وضعیت آگاه هستند. او وعده داد که در صورت فراهم شدن شرایط، برای مردم کنسرت رایگان برگزار کند تا مشکلی به مشکلات مردم اضافه نشود.

مجید صالحی، بازیگر و کارگردان در صفحه اینستاگرامش نوشت: "گرانی طنز نیست، از هم پاشیدن خانواده‌هاست. خالی شدن سفره‌ها و شرمنده شدن پدرهاست. مجرد ماندن جوان‌هاست. رواج جرم و جنایت است. برای گرانی‌ها طنز نسازیم. جوک ساختن با ماکارونی، نان، فقر و رنج مردم، به قول رولان بارت، لاس زدن با فاجعه است" کتایون ریاحی، تهمینه میلانی و بهرام افشاری نیز این متن را بازنشر کرده‌اند.

 

Screenshot_20220513-141825_Instagram

 

هدی زین‌العابدین، بازیگر سینما نوشت: سال‌ها بعد در مورد ما خواهند نوشت: مردمانی بی تصمیم در حاشیه جهان خویش که گران‌ زندگی می‌کردند اما ارزان می‌مردند.

 

Screenshot_20220513-141354_Instagram

بهاره کیان افشار نیز نوشته است: این حق مردم شریف ما نبوده و نیست. وضعیت معیشت مردم شرم‌آور شده.

علیرضا خمسه واکنشی طنز اما تلخ به گران شدن مرغ داشته و نوشته است:" مرغ کیلویی ۶۸ هزار تومن شده. بابام تعریف می کرد: مامانت رو با ۶۰ هزار تومن عقد کردم و به خانه آوردم. مامانم می گفت سرت کلاه گذاشتن. با این پول می تونستی سه تا زن بگیری و راست هم می گفت. با قیمتی که در حال حاضر روی مرغ گذاشتن قدیما عروس میاوردن"

مریم معصومی، بازیگر با انتشار ویدئویی از صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در مناظرات سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خصوص قابل قبول نبودن افزایش چند برابری قیمت‌ها در دولت روحانی، نوشت: عمر و جوونیون داره به استرس گرونی میگذره.

 

Capture

 

ترانه علیدوستی با بازنشر نقش قولی از اروین دیوید یالوم درباره گرانی‌ و ارتباط آن با آزادی نوشت: برای رنج مردم کشورمان متاسفم.

 

Screenshot_20220513-142810_Instagram

همایون شجریان ترانه علیدوستی مهناز افشار مجید صالحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین