کد خبر: 70357 A

پنه لوپه کروز

پنه‌لوپه کروز فیلم محبوبش را معرفی کرد

پنه‌لوپه کروز فیلم محبوبش را معرفی کرد

ستاره اسپانیایی هالیوود بهترین فیلمی که در کشورش ساخته شده است را به هواداران خود معرفی کرد.

ایران آرت: پنه‌لوپه کروز یکی از ستارگان تابناک سینمای اسپانیاست که البته با هالیوود و حتی «اصغر فرهادی» سابقه همکاری دارد. «ویکی کریستینا بارسلونا»‌ (Vicky Cristina Barcelona) شاید شناخته‌شده‌ترین اثر او در میان مخاطبین غیراسپانیایی باشد اما قدمت همکاری کروز و آلمودوار به چند دهه قبل برمی‌گردد و بعضی از بهترین آثار کروز در همکاری با این فیلمساز اسپانیایی خلق شده است. «با او حرف بزن» (Talk to Her) و «همه‌چیز درباره مادرم» (About My Mother) از جمله فیلم‌هایی‌اند که آلمودوار مانند سایر آثارش مضامینی چون عشق، هوس و هویت را بررسی کرده است.

کروز در مصاحبه با «کات» به این پرسش پاسخ داده است که محبوب‌ترین فیلم اسپانیایی عمرش چیست. او به یاد می‌آورد که پیش از همکاری با آلمودار تمامی فیلم‌های او را اجاره کرده و پشت سر هم دیده است.

به گزارش 30نما، فیلم «جسم زنده» (Live Flesh) در سال ۱۹۹۷ آغازگر همکاری کروز و آلمودار بود که در سال‌های بعد با «همه‌چیز درباره مادرم»، «بازگشت» (Volver) و «آغوش‌های گسسته» (Broken Embraces) ادامه پیدا کرد.

اما از میان همه فیلم‌های آلمودوار، «من را ببند» (Tie Me Up) جایگاه ویژه‌ای در نزد کروز دارد. این فیلم در سال ۱۹۸۹ عرضه شد، مدت‌ها پیش از آنکه همکاری این دو آغاز شود.

کروز در جشنواره ونیز دو سال پیش گفته بود علت روی آوردنش به بازیگری در سن ۱۶ سالگی آلمودوار و فیلم «من را ببند» او بوده است: «او به‌شدت بر روی فیلمبرداری متمرکز است و هیچ‌وقت نمی‌بینید که گوشی موبایل به دست گرفته باشد یا با کسی حرف بزند.»

آلمودوار امسال فیلم «رسم غریب زندگی» (Strange Way of Life) با بازی «پدرو پاسکال» و «ایتان هاک»‌ را در جشنواره کن داشت در حالی که کروز ۴۹ ساله با «فراری» (Ferrari) «مایکل مان» به همراه «آدام درایور» به جشنواره ونیز سفر می‌کند. آخرین همکاری این دو در فیلم «مادران موازی» (Parallel Mothers) شکل گرفت

 

پنه لوپه کروز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین