کد خبر: 71235 A

آنجلینا جولی| حقوق بشر

آنجلینا جولی از حقوق بشر ناامید شد/ روایت خانم ستاره از یک حقیقت زشت در جهان

آنجلینا جولی از حقوق بشر ناامید شد/ روایت خانم ستاره از یک حقیقت زشت در جهان

​ ستاره آمریکایی از وضعیت تبعیض و دوگانگی برخورد جهان با مسئله حقوق بشر، ابراز ناامیدی کرد.

ایران آرت: آنجلینا جولی در مصاحبه‌ای تاکید کرد که او پس از حدود ۲۰ سال فعالیت در زمینه امور بشر دوستانه به این حقیقت پی برده است.

در این مصاحبه که به عنوان بخشی از فیلم مستند «ما جرأت رویا داشتن را داریم» منتشر شده، جولی می‌گوید: «شاید ایده دفاع از حقوق بشر که در جریان وقایع جنگ جهانی دوم بوجود آمد به این معنی بود که اهداف و خطوط مشخصی برای حقوق بشر وجود دارد و برای دستیابی به این حقوق باید کسی اقدام کند که به طور اساسی وظیفه سازمان ملل متحد است.

جولی با اشاره به اینکه اکنون به این نتیجه رسیده که این فعالیت‌ها به این سادگی پیش نمی‌رود، گفت: «من آموختم که دنیا با این طور دیگری برخورد می‌کند. حقوق و عدالت را به کسانی می‌دهد و کسان دیگری هم به طور موقت از آن برخوردار باشند اما کسانی هستند که این حقوق و عدالت هرگز شامل آنها نمی‌شود».

این ستاره سینما افزود که در ابتدا معتقد بودم مرزهای روشن و برخی تفاهمات در این زمینه وجود دارد تا اینکه بیشتر فهمیدم و دیدم که موضوع به این سادگی نیست و این حقوق به صورت یکسان در جهان وجود ندارد.

جولی به عنوان مثال به کمک‌های غذایی که ۶ درصد برای عده‌ای و ۵۰ درصد برای عده‌ای دیگر درنظر گرفته می‌شود، اشاره کرد و گفت «عدالت برای برخی افراد وجود دارد و برای برخی دیگر نیست.»

او افزود در صورت وجود منافع، پاسخگویی یا مجازاتی برای چنین جنایتی وجود ندارد.

به باور جولی، این حقیقت زشتی است که در بخش بزرگی از جهان جریان دارد و به مرور زمان متوجه آن خواهیم شد.

 

آنجلینا جولی حقوق بشر
نظرات خوانندگان
  • بلاخره‌یواش‌یواش‌اینا‌هم‌عاقل‌می‌شوند‌،و‌واقعیت‌‌استفاده‌دو گانه‌حقوق‌بشر‌‌و‌سو‌استفاده‌از‌این‌واژه‌‌را‌می‌فهمند

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین