کد خبر: 68674 A

مریم دلاور| مدرسه بین المللی نیکو| تربیت کودکان

همدلی مهم ترین نیاز کودکان/ مریم دلاور و سبک زندگی نیکو

همدلی مهم ترین نیاز کودکان/ مریم دلاور و سبک زندگی نیکو

دکتر مریم دلاور از کودکان و همدلی و رویکردهای نوین و آموزش با طعم عشق و مهربانی نوشته است.

ایران آرت: مریم دلاور ، دکتر سلامت روان و مدیر مدرسه بین المللی نیکو: ذیل تیتر « کودکان و همدلی » و با طرح پرسش : « مدرسه نیکو یک مدرسه یا یک سبک زندگی ؟! » نوشته است:

کودکان موهبت بزرگی در زندگی ما هستند. ما عشق و علاقۀ خود را صرف کودکان می‌کنیم اما شاید فراموش کنیم که از آن‌ها عشق و علاقه به زندگی و آینده را وام می‌گیریم. ما قدر این موهبت را می‌دانیم و معتقدیم کودکان باید در فضایی زندگی کنند که بیش از هر چیز عشق به زندگی را بیاموزند.

ما با عشق پای در این راه گذاشته‌ایم و به دنبال ارائه الگویی نوین در تربیت هستیم؛ الگویی که قابلیت تبدیل شدن به یک برند جهانی را داشته باشد. حساسیت ما در قبال کودکان اگر بیشتر از والدین نباشد، به‌طور حتم کمتر نیست. شاید تفاوت ما با والدین این باشد که ما با بهره‌گیری از دانش و تخصص تربیتی و تجربۀ سالیان متمادی کار در مدرسه، نگاه‌مان به مقوله‌های تربیت، یادگیری، آموزش نظام‌یافته و هدفمند و منطقی است.

ما نمی‌خواهیم کودکان از سختی‌ها و چالش‌ها به دور باشند بلکه تلاش‌ می‌کنیم کودکان شاد باشند، قوی باشند، بر چالش‌ها فائق آیند، تهدید را به فرصت تبدیل کنند، اعتماد به‌ نفس‌‌ و‌ عزت نفس داشته باشند، در روابط اجتماعی موفق باشند و بیش از هر چیزی، همدلی نشان دهند. همدلی برای ما جزء ضرورت‌های اساسی زندگی است. فضای همدلی همیشه در نیکو وجود دارد و همدلی را در هر موقعیت و فرصتی ترغیب می‌کنیم چرا که نیاز نسل امروز همدلی و مهربانی است.

مریم دلاور مدیر مدرسه بین المللی نیکو

فضای همدلی و مهربانی باعث می‌شود کودکان در کنار یکدیگر بهتر یاد بگیرند، مهارت‌های زندگی را تمرین کنند و در دنیای سردِ پیش‌رو، سازگاری و مدارا را از هم اکنون بیاموزند.

ما باور داریم انسان قدرتمند آینده سازگار و تاب‌آور است و تنها واکسن برای محافظت از بشریت در برابر خطرات ناشناخته هوش مصنوعی در آینده همان عشق و مهربانی میان انسان‌هاست.

دلیل حال خوب مدرسه بین المللی نیکو، آموزش با طعم عشق و مهربانی ست.

مریم دلاور، اصلانی، مدرسه بین المللی نیکو

مریم دلاور مدرسه بین المللی نیکو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین