کد خبر: 66838 A

بیانسه، تیلور سوئیفت، اد شیرن، سم اسمیت، لیزو

۹ آهنگ که در سال ۲۰۲۲ هیت شدند/ از Karma تیلور سوئیفت تا Cuff it بیانسه

۹ آهنگ که در سال ۲۰۲۲ هیت شدند/ از Karma تیلور سوئیفت تا Cuff it بیانسه

به رسم پایان هر سال میلادی، به تولیدات موسیقی در سالی که گذشت نگاهی می‌اندازیم تا ببینیم محبوب‌ترین تک‌آهنگ‌های منتشرشده کدام‌ها هستند.

ایران آرت: سال ۲۰۲۲ سالی پربار برای دنیای موسیقی و ستاره‌هایش بود. از هری استایلز و بیانسه در سبک پاپ گرفته تا سبک متال و تک‌آهنگ منتشرشده از آلبوم جدید گروه متالیکا، نشان می‌دهند که نام‌های آشنای موسیقی در سال ۲۰۲۲ با قطعات جدیدشان مهمان دستگاه‌های پخش موسیقی بوده‌اند. 

به گزارش ایران آرت به نقل از ایندیپندنت، به رسم پایان هر سال میلادی، به تولیدات موسیقی در سالی که گذشت نگاهی می‌اندازیم تا ببینیم محبوب‌ترین تک‌آهنگ‌های منتشرشده کدام‌ها هستند.

هری استایلز -  As It Was

 

هری استایلز

هری استایلز با آن محبوبیت کم‌نظیر، خواننده‌ای رکوردشکن نیز است. او این‌بار با تک‌آهنگ As It Was از لحظه انتشار، رکورد تعداد دفعات پخش را از آن خود کرد و تا هفته‌ها با در دست داشتن این رکورد، در صدر جدول تک‌آهنگ‌های جهان قرار داشت. این تک‌آهنگ در آلبوم Harry’s House قرار دارد و با صدای دخترخوانده‌اش که او را صدا می‌زند، آغاز می‌شود. فضای ملودیک As It Was شنونده را به دهه ۸۰ و زرق و برق ترانه‌های پاپ آن زمان می‌برد. این ترانه با آن‌که ترانه‌ای با محوریت شکست عاطفی دارد، ولی ضرب‌آهنگ بالا آن را تبدیل به ترانه‌ای شاد کرده است. موزیک‌ویدیوی این قطعه نیز با حرکات ژیمناستیکی هری و رنگ‌هایی که در یکدیگر تنیده می‌شوند، بسیار دوست‌داشتنی است.

تیلور سوییفت – Karma

 

IMG_20230103_230559_678

اگر برای‌تان سوال است که «کارما» چیست، حتما این ترانه تیلور سوییفت را گوش کنید. ترانه کارما در آلبوم Midnight این ستاره پرزرق‌وبرق پاپ قرار دارد و با ترجیع‌بندی که در آن «کارما» را با همان ظرافت شیطنت‌آمیز تیلور سوییفتی تعریف می‌کند، توانسته محبوبیت بی‌نظیری را در میان ترانه‌های تیلور برای خود دست‌وپا کند. تیلور سوییفت با این ترانه به نوعی زندگی خود را به رخ دشمنان و مخالفانش می‌کشد و قدرتش را در میان ترانه‌ای که خود نوشته، کادوپیچ می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد.

سم اسمیت – Unholy

 

632e7fc6ca019e4543c366ce

از داغ‌ترین ترانه‌های سال ۲۰۲۲ که در ویدیوهای تیک‌تاک و اینستاگرام نیز از آن به کرات استفاده می‌شود، ترانه «نامقدس» (Unholy) با خوانندگی سم اسمیت و همکاری کیم پتراس است. ترانه با یک افکت کُر کلیسایی آغاز می‌شود و خطاب به مادر، از پدری خطاکار و خائن روایت می‌کند. شروع کوبنده این ترانه، «نامقدس» را در میان ترانه‌هایی قرار داده است که قرار نیست هیچ‌وقت از ذهن شنونده پاک شوند. حضور کیم پتراس که پیش‌تر گفته بود علاقه دارد با سم اسمیت همکاری کند، به‌طرز معجزه‌آسایی در این ترانه درخشان است. تغییر آوازها بین این دو چنان هنرمندانه انجام می‌شود که شنونده مثل نقطه حساس یک فیلم آن را دنبال می‌کند. «نامقدس» (Unholy) یک ماه پیش از انتشار در تیک‌تاک به شهرت رسیده بود، ولی انتشار رسمی آن در سپتامبر ۲۰۲۲ صورت گرفت.

بیانسه – Cuff It

 

بیانسه

بار دیگر ترانه‌ای که قرار است پای ثابت رقص‌های مهمانی باشد، آن هم به دست کسی که صدایش همیشه پای ثابت مهمانی‌ها بوده، منتشر شده است. این ترانه در آلبوم «رنسانس» قرار دارد که مجموعه‌ای از ترانه‌های شاد است. Cuff It چهارمین ترانه این آلبوم و محبوب‌ترین آن است و همچنین برای شصت‌وپنجمین جوایز سالانه گرمی در بخش آراندبی (R&B) نامزد شده است. البته ناگفته نماند که حضور گیتار «نایل راجرز» به محبوبیت این ترانه دوچندان افزوده است. این ترانه تحسین منتقدان بسیاری را به همراه داشته است و یکی از ۱۵ ترانه برتر کارنامه بیانسه محسوب می‌شود.

لیزو – About Damn Time

 

Lizzo

لیزو خواننده و رپر آمریکایی با وجود آنکه در سبک پررقابتی قدم گذاشته است، اما توانسته به سرعت به پای بهترین‌های این سبک برسد تا آن‌جا که در چهارمین آلبوم استودیویی با ترانه About Damn Time توانست در گرمی ۲۰۲۳ سه نامزدی کسب کند. این ترانه همچنین در جوایز ام‌تی‌وی نیز در سه رشته نامزد شد و به رتبه یک ایالات متحده رسید. لیزو درباره این ترانه گفت: «فکر می‌کنم زندگی به‌خصوص در چندسال اخیر و در سطح جهانی ضربه‌های روحی و تجربیات سختی را به ما وارد کرده است. من می‌خواستم آهنگی بنویسم که به ما اجازه دهد لحظه‌ای وقت بگذاریم و بقای خود را جشن بگیریم.»

تاکسی کباب – Leyla

موسیقی عربی در سال‌های اخیر به‌خصوص در سبک الکترونیک به دستاوردهای بسیاری رسیده است و با ترکیب موسیقی و کلام عربی در موسیقی الکترونیک توانسته درهای جدیدی را در این سبک از موسیقی به روی طرفداران باز کند. تاکسی کباب یک گروه مراکشی است و در موسیقی‌شان به طرز شگفت‌انگیزی تصویر کوچه‌های مراکش را جلوی چشم مخاطب می‌آورند. ترانه لیلا در آخرین آلبوم این گروه به نام Visions al 2ard قرار دارد و با فاصله بهترین قطعه آلبوم است.

تامینو – Sunflower

 

28b002a_220685-3288329

صدای منحصربه‌فرد و محزون تامینو، خواننده و نوازنده بلژیکی-مصری که بیشتر با ترانه Habibi شناخته می‌شود، در آلبوم اخیر او به نام Sahar نیز با همان کیفیتی که از او انتظار می‌رود، حس می‌شود. ترانه گل آفتابگردان که آن را با همراهی Angele اجرا کرده است، یکی از بهترین ترانه‌های این آلبوم است. تامینو همیشه به سبب ترکیب شگفت‌انگیز حس‌وحال شرقی در آواز غربی تحسین شده است. او شبیه هیچ‌کس دیگر نمی‌خواند و همین موضوع ترانه‌های او را امضادار کرده است. تامینو در آلبوم سحر و در ترانه Sunflower به اوج بلوغ خود در آهنگسازی رسیده است.

استیو لیسی – Bad Habit

این خواننده ۲۴ ساله آمریکایی با قطعه «عادت بد» توانسته عادت بد شنوندگان در شنیدن ترانه‌های تکراری در سبک آراندبی (R&B) و پاپ را کنار بگذارد و آن‌ها را با ترانه‌ای کاملا متفاوت روبرو کند. همین متفاوت بودن هم سبب شد که این ترانه زودتر از آن‌چه از آن انتظار می‌رفت به صدر جدول بهترین ترانه‌های سال آمریکا برسد. او زمانی‌که تنها ۱۷ سال داشت و به مدرسه می‌رفت توانست نامزد گرمی شود. ترانه Bad Habit از موسیقی‌های معروف تیک‌تاکی است که بسیاری از کاربران با آن ویدیو ساخته‌اند و به خصوص میان نوجوانان، به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرده است. این ترانه رکورد بیشترین تعداد پخش را در کارنامه استیو لیسی دارد.

دریک – Jimmy Cooks

 

دریک

آلبوم Honestly, Nevermind که هفتمین آلبوم دریک خواننده رپ کانادایی است، به صورت غیرمنتظره‌ای منتشر شد و البته نتوانست نظر طرفداران دریک را به خود جلب کنند. بسیاری این آلبوم را مجموعه‌ای ضعیف می‌دانند، اما با این‌حال دریک کارش را بلد است و تمام آن‌چه از او انتظار می‌رفت را در قطعه جیمی کوکس پیاده کرده است. این ترانه که آخرین قطعه آلبوم است که با همراهی و همکاری 21 savage اجرا شده و توانسته طرفداران دریک را بار دیگر عاشق او کند. سبک کلاسیک هیپ‌هاپ که در این ترانه وجود دارد، نشان می‌دهد که همیشه هم لازم نیست ساختارها را شکست و یک ترانه هیپ‌هاپی با همان ساختارهای قدیمی همچنان می‌تواند جذاب باشد، البته اگر کسی مثل دریک آن را اجرا کند.

 

بیانسه اد شیرن هری استایلز تیلور سوئیفت لیزو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین