کد خبر: 68913 A

تئاتر| نمایش| الهام پاوه نژاد| سعید پورصمیمی| سیما تیرانداز| فریبا کوثری

فهرست نمایش‌هایی که در نیمه دوم خرداد اجرا می‌شود | از الهام پاوه‌نژاد و سعید پورصمیمی تا سیما تیرانداز و فریبا کوثری روی صحنه

فهرست نمایش‌هایی که در نیمه دوم خرداد اجرا می‌شود | از الهام پاوه‌نژاد و سعید پورصمیمی تا سیما تیرانداز و فریبا کوثری روی صحنه

صحنه‌های تئاتر این روزها شاهد حضور تعدادی از بازیگران حرفه‌ای این رشته است. بازیگرانی که بعضی از آنان در یکی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و حوادث اجتماعی جای‌شان روی صحنه خالی بود و حالا انتظار می‌رود با حضور دوباره خود، جانی دوباره به تئاتر ببخشند.

ایران آرت: این روزها هم بازیگران پیشکسوتی مانند سعید پورصمیمی و گیتی معینی روی صحنه هستند و هم بازیگرانی جوان‌تر مانند فریبا کوثری، امین زندگانی، امیر غفارمنش و ...  و در این میان سعید چنگیزیان، بازیگر شناخته‌شده تئاتر هم با بازی در نقش یک زن، حضوری متفاوت روی صحنه دارد.

به گزارش ایسنا، تالار وحدت این روزها میزبان بازیگرانی چون امین زندگانی، بانیپال شومون، فریبا کوثری، امیررضا دلاوری، امیر کاوه آهنین جان، محسن حسینی و اصغر پیران است که در کنار چند بازیگر دیگر در نمایش موزیکال «هفت خان اسفندیار» به کارگردانی حسین پارسایی به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر نمایشی همان گونه که از نامش برمی‌آید، نگاهی به ماجرای اسفندیار در شاهنامه فردوسی دارد، با آهنگسازی بردیا کیارس و پوریا خادم  هر روز ساعت ۱۸ اجرا می‌شود.

صحنه‌هایی برای سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز و...

با اجرای نمایش «خوشدلان» تعدادی از بازیگران شناخته شده تئاتر در نسل های گوناگون روی صحنه می روند.

سعید پوصمیمی، بازیگر باسابقه که دستی هم بر نوشتن دارد، متن این نمایش کمدی را به نگارش در آورده است. او که در سال ها اخیر عمدتا در نمایش هایی به کارگردانی پریزاد سیف بازی کرده، اجرای این نمایشنامه را نیز به همین کارگردان سپرده. بدین ترتیب نمایش «خوشدلان» با کارگردانی سیف که خودش هم یکی از نقش های ان را بازی می کند، در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

 در اجرای این اثر نمایشی، سعید پورصمیمی در کنار الهام پاوه نژاد، مسعود کرامتی، پریزاد سیف، بهرام ابراهیمی، رضا مولایی و چند بازیگر دیگر به صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان نمایش «خوشدلان» آمده:  میرزا حسین مشرف اصفهانی،شاعر دوره ی صفوی بود که طبع شوخی داشته و در دربار صفوی مدتی به عنوان مباشر معاملات دیوانی و متصدی امور اصطبل دربار فعالیت کرده است.مشرف تصمیم می گیرد به تقلید از خمسه نظامی، دیوان اشعاری در پنج جلد بنویسد.فقط این اشعار ویژگی خاصی داشتند.نمایش بر اساس این مستند تاریخی و تقدیری که برای شاعر رقم می خورد شکل گرفته است.

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر اجرا دارد.

صحنه‌هایی برای سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز و...

سیما تیرانداز دیگر بازیگر شناخته شده تئاتر نیز در سالن دیگر همین تماشاخانه روی صحنه است. 

او که چندی پیش نمایش تازه خود را با عنوان «رومئو ژولیت» با متنی از نوشین تبریزی و با حضور هنرجویان جوانش و البته چند بازیگر حرفه ای در عمارت نوفل لوشاتو اجرا کرده بود، این روزها در کنار امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند در نمایش «۶۵۷» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی به ایفای نقش می پردازد.

این نمایش به عنوان اثری اجتماعی روی صحنه می رود و در خلاصه داستان آن آمده: قصه کولبر عاشقی که ماشین‌خواب شد. 

نمایش «۶۵۷» هر شب راس ساعت ۱۹ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

صحنه‌هایی برای سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز و...

اما با اجرای نمایش تازه ندا شاهرخی، سعید چنگیزیان، بازیگر نام آشنای تئاتر در نقش زنی به نام هنگامه روی صحنه می رود. او این روزها در نمایش «اینجا پنجره ای باز مانده است» که تلفیقی از تئاتر نوین با عرفان شرقی است، مشغول بازی است. این اثر نمایشی که تهیه کنندگی آن را نسیم ادبی، دیگر بازیگر شناخته شده تئاتر بر عهده دارد، هر شب راس ساعت ۲۱ و پانزده دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. 

صحنه‌هایی برای سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز و...

شهروز دل افکار دیگر بازیگر تئاتر هم خرداد ماه را با اجرای نمایش «اوتول سورون طهران الف» سپری می کند. این بازیگر که چندی پیش با بازی در نمایش «مکبث زار» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی روی صحنه تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بود، حالا نمایش «اوتول سورون طهران الف» را در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آورده. او به جز بازی تهیه‌کنندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد.

«اتول سورون...» که متن آن نوشته باقر سروش است، ماجرای ورود اولین اتومبیل به ایران به دستور مظفرالدین شاه قاجار است. نمایشی کمدی و ایرانی، با نمایه‌هایی از تاریخ آن دوران و برخورد حسد ورزانه‌ی زنان حرمسرا با این اتفاق. نمایش با ورود به کابوس شاه آغاز و روایت می‌شود.
این نمایش که خروجی گروه بازیگران کارگاهی آموزشگاه دل افکار به شمار می‌آید، هر روز ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه اجرا می‌شود.

صحنه‌هایی برای سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز و...

امیر غفارمنش و وحید آقاپور نیز دیگر بازیگران حرفه ای تئاتر هستند که این روزها با بازی در نمایش «بی صورت فلکی» کار مریم باقری در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌روند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:  نمایش کمدی «بی‌صورت فلکی» در یک دادگاه فرضی می‌گذرد که آدم‌های نمایش برای فرار از ناکامی‌ها و سرخوردگی‌های خود تن به عمل‌های زیبایی می‌دهند و در نهایت درگیر مشکلاتی می‌شوند و در ادامه ماجرا در این نمایش با اعتراض و اعتراف‌هایی علیه فرد و جامعه روبرو می‌شویم.

این اثر نمایشی هر شب راس ساعت ۲۰ و پانزده دقیقه در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود.

صحنه‌هایی برای سعید پورصمیمی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز و...

با اجرای نمایش «خدای جهنم»، بهرام سروری نژاد و سیاوش جامع، دو تن دیگر از بازیگران تئاتر در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌روند.

متن این نمایش نوشته سام شپارد است که در خلاصه داستان آن آمده: «زمستانی سرد در یک مزرعه دورافتاده در حوالی ویسکانسین، زن‌ و شوهری دامدار در حال گذران زندگی خود هستند که دوستی قدیمی به منزل آنها پناه می‌آورد. این دوست قدیمی از یک مؤسسه تولید پلوتونیم فرار کرده است و افرادی برای پیداکردن دوباره او وارد مزرعه و منزل آن زوج دامدار روستایی می‌شوند تا با ایجاد تغییراتی بتوانند او را بازگردانند.

نمایش «خدای جهنم» هر شب راس ساعت ۱۸ و پانزده دقیقه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

تئاتر نمایش الهام پاوه نژاد امین زندگانی فریبا کوثری سعید پورصمیمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین